Aby dowiedzieć się jakie są wady i zalety robienia zakupów w centrach handlowych w oczach klientów Polska Rada Centrów Handlowych przeprowadziła badania dotyczące właśnie tego zagadnienia.
Najważniejsze zalety robienia zakupów w centrach handlowych
Respondenci jako najważniejsze zalety robienia zakupów w centrach handlowych wymienili przede wszystkim możliwość dokładnego przyjrzenie się oraz dotknięcia przedmiotu, który zamierzają kupić - jest to niewątpliwie ogromna zaleta, która obroni nas przed zakupieniem czegoś czego tak naprawdę wcale nie będziemy chcieli później na przykład na siebie założyć (jak często zdarza się przy zakupach robionych przez internet). Kolejnymi wymienionymi zaletami były: możliwość przymierzenia i upewnienia się w tym jak ciuch na nas leży, czy wszystko jest i wygląda tak jak powinno i jak się w tym konkretnym ciuchu czujemy, następną zaletą jest możliwość wypróbowania towaru, zasięgnięcia opinii znajomych na miejscu, oraz możliwość samodzielnej oceny jakości wykonania - czynnik ten jest również ogromnie ważny - jakość wykonania danej rzeczy jest przecież jednym z elementów świadczących o jej trwałości.
Najważniejsze wady robienia zakupów w centrach handlowych
Jako największe wady podczas dokonywania zakupów w galeriach handlowych badani wymienili brak możliwości porównania oferty kilku sklepów w tym samym czasie (jest to możliwe robiąc zakupy online, widząc na zakładkach z różnymi sklepami podobny produkt i mogąc wybrać ten pasujący nam). Kolejną wymienianą przez respondentów wadą okazała się konieczność odwiedzania sklepu w wyznaczonych godzinach (godzinach jego otwarcia) - jest to duże utrudnienie dla osób dużo pracujących często zakupy w sklepie stacjonarnym zajmują nam dłuższą chwilę, wychodząc z pracy o powiedzmy 19, wiele osób nie ma wystarczająco dużo czasu aby zrobić zakupy w sposób spokojny i bezstresowy. Ostatnią stosunkowo często wskazywaną przez ankietowanych wadą robienia zakupów w centrach handlowych jest konieczność fizycznego szukania produktu, który zamierza się kupić - a więc kolejna duża strata czasu na znalezienie w ogromnym sklepie interesującego nam produktu, w przypadku ciuchów często szukamy odpowiedniego kroju, koloru, rozmiaru itd, co znacząco wydłuża czas zakupów.